De eerste week - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Aline Storteboom - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Aline Storteboom - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Aline

27 Juli 2014 | Ghana, Tamale

Wauw de eerste week zit er al weer op.

Vrijdag avond in Accra aangekomen. Omdat onze ophaal service te laat was gingen we ons geld dat we hadden omgewisseld even tellen. Maar goed dat we dat gedaan hadden want ik had ongeveer 50 briefjes van 5 cedi te weinig.. Gelukkig kon ik nog terug om uit te leggen dat het niet klopte en kreeg ik meer. Toen mee naar Toonjes huis en daar snel slapen, want ik was echt kapot. Om half 5 ging de wekker weer omdat we gingen kijken of we die ochtend met de bus naar Tamale konden. Helaas zat die al vol dus moesten we wachten tot de middagbus. In de tussentijd even over een markt geweest en naar het strand. Daarna om 5 uur smiddags met de bus vertrokken en om 5 uur smorgens in Tamale aangekomen. Daar werden we opgehaald en konden we sochtends nog even slapen. Smiddags ben ik met Mirte even naar de stad gegaan en gingen we al naar het gastgezin in de compound. Ik werd warm ontvangen en ik heb een prima hutje, een prima bed en de mensen zijn heel lief. Maandag ging ik naar de Kidz Active school en dinsdag hadden we introductie. Vanaf woensdag ben ik naar Judah Mahama gegaan, het project waar ik de komende weken ga werken. De eerste indruk was heel goed en ik denk dat ik het heel leuk ga hebben daar.
We zijn hier nu ongeveer met 15 vrijwilligers, heel gezellig. Deze zie ik smiddags in het kantoor of bij de andere compounds. Gister zijn we met zijn allen wat gaan drinken savonds op een dakterras, onder de sterrenhemel met een lekker muziekje erbij. Echt prachtig om te zien hoe die mensen kunnen dansen!!!

Verder zijn er nog heel veel andere leuke dingen die ik wil vertellen, maar omdat het internetcafé ineens dicht is tot dinsdag schrijf ik dit snel op de laptop van iemand anders. Komende week hoef ik smiddags niet naar de bieb, een ander project waar ik ook werk, dus dan heb ik tijd om een iets uitgebreider verhaal te doen!

Liefs Aline

  • 27 Juli 2014 - 19:14

    Mariska:

    Aline!

    Wat fijn om wat van je te lezen. Super dat je het zo naar je zin hebt en geniet van alles wat je daar meemaakt.
    Ik vind het super stoer van je dat je dit avontuur alleen bent aangegaan om op deze manier wat voor anderen te kunnen betekenen.
    Ben benieuwd naar alle volgende verhalen.

    Geniet!
    Hele dikke knuffel Mariska.

  • 27 Juli 2014 - 20:44

    Froukje:

    Hallo Aline fijn dat je goed bent aangekomen en zo te lezen geniet je erg
    Heb je een eigen hutje of deel je het met iemand anders
    En hoe zit het met slangen enz daar geen last van dat lijkt me nl het ergste en hoe gaat het communiceren met je gastgezin kunnen ze iets Engels spreken anders heb je altijd je handen en voeten nog gezellig dat je zo af en toe ook iets uitgaat met de rest van de groep.
    Omdat je allemaal het zelfde doel voor de ogen hebt ontstaan de mooiste vriendschappen en de fijnste gesprekken
    Ik blijf je volgen geniet heel erg liefs Ger en Froukje

  • 27 Juli 2014 - 22:23

    Greetje:

    Heee aline!

    Leuk om wat van je te lezen en om te zien dat je nu al geniet! Heel veel plezier nog :)

    X greet

  • 30 Juli 2014 - 00:20

    Maureen:

    Hee Aline!

    Fijn dat je veilig bent aangekomen! Leuk om op deze manier te lezen wat je allemaal meemaakt! Haha en je bent nog maar net in Ghana en je zit direct alweer in hun ritme (te late ophaalservice). En zo te lezen heb je het wel naar je zin daar! Heeel veel plezier nog de komende weken, ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen! :) Succes en lekker genieten! Tot snel!

    Liefs Maureen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aline

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 3225

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 26 Augustus 2014

Ghana!

Landen bezocht: