Mole, Kidz Active en Reizen - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Aline Storteboom - WaarBenJij.nu Mole, Kidz Active en Reizen - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Aline Storteboom - WaarBenJij.nu

Mole, Kidz Active en Reizen

Blijf op de hoogte en volg Aline

14 Augustus 2014 | Ghana, Tamale

Het is alweer een tijdje geleden.. Dus ik zal proberen een update te geven van de afgelopen 2 weken.

Niet afgelopen weekend, maar het weekend daarvoor ben ik met 4 andere vrijwilligers naar Mole national Park geweest. We deden sochtends de loop safari en zagen al vrij snel een (boze) olifant. De gids riep run run en pakte zijn geweer erbij. Gelukkig ging de olifant de andere kant op!! Daarna nog veel herten/ apen/ zwijnen gezien. Na de loop safari gingen we op het dak van een jeep naar eco village. Daar stapten we in een mooie houten kano. Mooi over het water en prachtige natuur, maar verder was er niet zo veel te zien. Toen weer terug op het dak en een beetje relaxen in Mole. Smiddags zijn we nog op jeep safari geweest. Dat was super want we zagen 3 olifanten van heel dicht bij!!

Na het weekend begonnen met werken op de Kidz Active school omdat de meiden van judah mahama ineens vakantie hadden.. Niemand die daar van te voren wat van wist, maargoed lekker afrikaans. Het was wel even wennen op de school omdat judah mahama zo goed was bevallen maar inmiddels heb ik mn draai wel gevonden. Ik geef les aan P5. Dat zijn kinderen die al redelijk wat kunnen, dus dat is wel leuk!! We doen wiskunde en engels en elke dag hebben we een ander thema waar we het over hebben. zoals kleding of de markt.

Afgelopen weekend ben ik in Tamale gebleven. Ik heb kleding uitgezocht met Mirte en Sofie. Ook ben ik zaterdag middag met mn gastzusje naar de stad gegaan om ingredienten voor pannenkoeken te kopen. Daar zijn we vervolgens 2 uur mee aan het bakken geweest om de familie en de kinderen uit de buurt iets te kunnen geven. Als avondeten was 1 pannenkoek, een beetje weinig, maar het was wel heel leuk om te doen, dus dat maakte veel goed! Op zondag in de stad gelunched en verder lekker met de kindjes gespeeld en rustig aan gedaan.

Deze week weer volop aan het werk op de school. er zijn 3 lesblokken van 1.5 uur. We strarten om 8 uur en zijn dan om half 2 klaar. De kinderen krijgen gratis lessen van ons en ook krijgen ze in de eerste pauze gratis eten. Smiddags eten we dan op de office en daarna nog even naar de stad of terug naar het gastgezin. Ik voel me echt helemaal thuis in mn gastgezin. iedereen is heel lief en ze zijn altijd blij als ik weer terug ben! :) Mn hutje voelt ook helemaal als mn thuis!

Morgen nog een dagje werken en dan ga ik smiddags met Daphne en Dionne naar het hand in hand project. Daar gaan we morgen middag met de bus heen. Op dat project wonen allemaal gehandicapte mensen. Ik heb er veel zin in om daar heen te gaan! ook gaan we aapjes kijken en naar de kintampo watervallen!

Na het weekend ben ik alleen maandag nog in Tamale.. maar daar wil ik nog niet te veel aan denken want eigenlijk wil ik hier nog helemaal niet weg.. maargoed ik ga wel leuke dingen doen dus daar kijk ik ook wel naar uit! Op dinsdag pak ik de bus naar cape coast. In de dagen daarna ga ik dan naar Kakum national park en naar Cape coast castle en amina castle. Dat is een oud slavenfort. Daarna ga ik naar Krokobite om te relaxen aan het strand! Daar komen heel veel vrijwilligers en mensen die rondreizen, dus ik ben benieuwd! Op vrijdag is er een cultureel feest en op zaterdag een reggae feest! Dan komen er ook 2 vrijwilligers die nu in Tamale zijn, dus dat wordt vast wel gezellig! Op zondag ga ik dan richting Accra. Maandag ga ik daar dan nog wat sight seeing doen om op maandag avond terug te vliegen.

Morgen zit ik hier een maand! Gelukkig dat ik ruim 5 weken ga, want ik vind het veel te leuk hier! Ik hoop alleen niet dat stomme ebola om de hoek komt kijken.. Tot nu toe zijn er alleen wat verdachte gevallen.. maar als het hier ook toeslaat moet ik terug naar huis.. Maaaar daar ga ik maar niet te veel over nadenken, want dat helpt toch niet!

Ik ga nog lekker genieten van mn tijd hier!
Groetjes daar!

Kusjes uit Ghana

• 14 Augustus 2014 - 18:15

Mariska:

Hoi lieve Aline!
    Wat leuk om weer wat van je lezen. Super fijn dat je het zo naar je zin hebt, en begrijpelijk dat je er tegenop ziet om dan weer naar huis te moeten. Ook al vind ik het minder erg als je weer naar huis moet, want ik ben super benieuwd naar al je verhalen.
    Geniet nog even van de mooie dingen die je de laatste week nog mee maakt.
    Heel veel plezier nog even.
    Dikke knuffel.

• 14 Augustus 2014 - 21:08

Kitty:

Geweldig verhaal weer! Tja die Ebola we horen er in Europa veel over en ik heb deze week ook vaak aan jou/jullie gedacht wat dit betreft.
    Hopelijk blijft het dit mooie land en z'n inwoners deze ziekte bespaard!
    Dus straks verder reizen, nieuwe mensen ontmoeten, geniet er maar weer van.
    Ik ga maandag na 3 weken vakantie weer aan het werk en ik zeg heel eerlijk, niet al te veel zin hierin! We zijn een paar dagen naar Ferrandina in Italië geweest omdat Martijn en Sonia hier getrouwd zijn voor de kerk. Sonia komt hier oorspronkelijk vandaan.
    Afgelopen 2 weken toch lekker vrij geweest, Henk had werk voor 2 weken, beetje foute planning. Ik heb een nieuwe Ebike en heb lekker veel gefietst.
    Het is de bedoeling om ook op deze fiets naar m'n werk te gaan in de toekomst, wanneer het niet regent!

• 18 Augustus 2014 - 22:51

Martin:

Aline!! Wat super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt met alles en iedereen daar! Ik ben echt heel erg benieuwd naar de live-verhalen en de foto's. Hopelijk blijft de ebola inderdaad weg, maar Johanneke enzo hadden in de buurt van cape coast ook helemaal nergens last van dus dat komt vast goed:) heel erg veel plezier nog de laatste week en geniet er nog maar goed van! Liefs en xxx uit het regenachtige Nederland!